تبلیغات
دانستیهای کامپیوتر و اینترنت - نکته iهای که یک مدیر سایت یا طراح وب باید بداند33

نکته که یک مدیر سایت یا طراح وب باید بداند33

سی و سه نکته از بایدها و نبایدهای مدیریت وب سایت و یا حتی مدیر وبلاگ

 

 

اول :

موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو کاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می کنند.

 

دوم:

پیمایش عرضی صفحات وب: کاربران علاقه ای به پیمایش افقی صفحات ندارد.

 

سوم:

عدم وجود بخش جست و جو: بخشSearch باید به سایت های با بیش از ۱۰۰ صفحه , اضافه شود.

 

چهارم

اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازک یا کوچک مشکل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امکان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.

 

پنجم:

متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته کننده هستند.

 

ششم:

پنجره های باز شوی خودکار: کاربران ترجیح میدهند که خودشان مقصد را تعیین کنند.

 

هفتم:

جمع آوری آدرس های پست الکترونیکی بدون هیچ روند امنیتی: کاربران بایدبرای وارد کردن آدرس E-mail خود , کاملا مطمئن و متقاعد باشند.

 

هشتم:

آدرسهای طولانی و پیچیده صفحات: انتخاب یا کار بر روی آدرس های بیش از ۷۵ کارکتر دارند, مشکل است.

 

نهم :

پیوند E-mail در مکان نا مناسب: E-mail باید کاملا برجسته , مشخص و در مکانهای مناسب بوده و از پیوندهای معمول صفحه تفکیک شود.

 

دهم:

بازگشت کننده یا کلید ناموفق به صفحات قبل: کلید Back دومین دکمه مورد استفاده کاربران است.

 

یازدهم:

رابط گراافیکی (GUI) برداشت غیر استاندارد: برداشت کاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبیت شده.

 

دوازدهم:

نبود بیوگرافی در سایت ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد اطمینان در بازدیدکنندگان سایت می شود.

 

سیزدهم:

ضعف آرشیو: در اغلب مواقع اطلاعات قدیمی هم مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.

 

چهاردهم

پیوند های متعدد برای رسیدن به صفحات خاص: کاربران مایل به استفاده مکرر از پیوند ها برای رسیدن به هدف نیستند.

 

پانزدهم

استفاده بیش از موعد از امکانات پیشرفته: استفاده از امکاناتی مانند CHAT , ایجاد انجمن های گفت و گو , E-mail رایگان , نقشه ۳ بعدی سایت و غیره , بار مالی زیادی را برای مدیران سایت تحمل می کنند.

 

شانزدهم:

بار گذاری کند صفحات: وجود گرافیک های سنگین , آزار دهده خواهد بود.

 

هفدهم:

ساختارهای تبلیغاتی: کاربران معمولا از مشاهده ساختارهای تبلیغاتی خودداری می کنند.

 

هجده ام

طراخی اختصاصی برای افراد خاص: سایت باید کاملا برای تمام کاربران اینترنت (نه فقط متخصصین)قابل استفاده و گشت زنی باشد.

 

نوزدهم:

رسالت و هدف نا مشخص سایت: باید نوع سایت از نظر جنبه های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص شود.

 

بیستم:

فراموش کردن هزینه پشتیبانی سایت: بودجه پشتیبانی و نگه داری باید حداقل به اندازه ۵۰ درصد هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود.

 

بیست و یکم :

تلقی از سایت به عنوان یک رسانه دسته دوم: سایت با تلویزیون , روزنامه یا بروشور تفاوت های اساسی دارد.بنابراین نباید از آنها کپی برداری کنیم.از طرفی ارتباط ما را به عنوان یک رسانه تمام وقت با افراد متعددی برقرار می کند و نباید آن را دست کم گرفت.

 

بیست ودوم

پیوندهای تکراری از نظر محتوا: مثلا پیوند یک تبلیغ بعد از ورود به آن , نباید حاوی همان پیوند تبلیغ در صفحه باز شده باشد.

 

بیست و سوم

تلقی یکسان از اینترانت و اینترنت: در اینترانت داخلی اهداف و کاربردهای مرتبط با امور شرکت مدنظر است.ولی اینترنت یک مکان عمومی است.

 

بیست و چهارم

عدم قبول مهندسی بهره وری و بازار: رد خواسته های بازار , به منزله رد نیازهای کاربران است.

 

بیست و پنجم:

استفاده از قاب ها و صفحات چند فریمی: این موضوع برای چاپ و آدرس دهی صفحات , مشکلاتی را در بر دارد.

 

بیست و ششم :

انیمیشن و متون متحرک: تمرکز بازدید کنندگان از سایت را بر هم می زند.

 

بیست و هفتم:

صفخات غیر قابل بازگشت: عدم وجود پیوند برای بازگشت به صفحه اصلی و صفحات دیگر مشکلی بزرگ در تحلیل سایت است.

 

بیست و هشتم:

نوار مرور(scroll) طولانی: مرور کردن صفحات به طور کلی جالب نیست.

 

بیست و نهم:

ضعف در راهنمایی سایت: کاربران نباید هنگام گشت زنی تنها بماند.

 

سی ام :

استفاده از رنگهای غیر استاندارد برای پیوند: هر رنگ معنایی دارد.

 

سی و یکم:

اطلاعات قدیمی در سایت: باعث کاهش اعتبار و ارزش سایت میشود.

 

سی ودوم

عدم درج قیمت محصولات: برای بعضی از مشتریان یافتن سریع قیمت اجناس مهم است.

 

سی و سوم

پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهای مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.